Dankzij onze mensen en de veerkracht van ons bedrijf hebben we in 2021 sterke resultaten geboekt en zijn we doorgegaan met het verbinden van de miljoenen verzenders en ontvangers die elke dag op ons rekenen. We hebben ons gericht op waardecreatie voor al onze stakeholders op een manier die ons in staat stelt onze korte- en langetermijndoelstellingen met succes te realiseren en de toonaangevende e-commerce logistieke en postdienstverlener te zijn in, naar en vanuit de Benelux.
2021 was een uitzonderlijk jaar, dat werd beïnvloed door de pandemie. Het waarborgen van de gezondheid en veiligheid van onze mensen, partners, retailers en consumenten bleef het hele jaar door onze hoogste prioriteit. Ik kan met trots melden dat we, ondanks de pandemie ons werk hebben kunnen blijven uitvoeren en post, pakketten en logistieke oplossingen hebben kunnen leveren. We blijven ons richten op de behoeften van onze klanten, op het creëren van kansen voor onze mensen en op waarde creatie voor al onze stakeholders door groei, versnelde digitalisering en initiatieven op gebied van milieu en maatschappij.
Ons waardecreatiemodel laat zien hoe we waarde creëren op de lange termijn voor onze klanten en investeerders, onze mensen en de maatschappij en het bedrijf door logistieke diensten en postdiensten te bieden. Gedreven door onze doelstelling om bijzondere momenten te bezorgen, verbeteren we voortdurend ons bedrijfsmodel om ons aan te passen aan de marktdynamiek en de technologische ontwikkelingen.
Wij willen dé bezorger van pakketten, post en e-commerce logistiek zijn in, naar en vanuit de Benelux. We hebben duidelijke strategische doelstellingen geformuleerd die gericht zijn op waarde creatie voor onze klanten, onze mensen, de maatschappij, het milieu en de investeerders. Onze strategie draagt bij aan de ambitie om de favoriete bezorger te zijn.
We streven ernaar zowel op korte als op lange termijn waarde te creëren voor al onze stakeholders. Daarom investeerde we in 2021 in onze klant- en operationele prestaties, versnelden we onze digitalisering, zorgden we goed voor onze mensen en boekten we aanzienlijke vooruitgang op het gebied van onze CO2-efficiëntie. Dit heeft geleid tot sterke resultaten, zowel voor Mail Nederland als voor Pakketten.