Wij zijn trots op de identiteit die wij in ons 220-jarig bestaan hebben opgebouwd. Door pakketten en post te bezorgen en uiteenlopende logistieke oplossingen te bieden, zijn wij de essentiële link tussen verzenders en ontvangers. En verbinden we de fysieke en digitale wereld. Samen met onze loyale medewerkers blijven we hard werken aan onze ambitie om de favoriete bezorger te zijn voor klanten. Zo realiseren we onze strategie om dé logistieke en postale dienstverlener in de Benelux te worden.
In 2019 vierde PostNL haar 220-jarig bestaan. Een belangrijke mijlpaal in onze lange geschiedenis, waarin we ons zijn blijven ontwikkelen en transformeren tot het bedrijf dat wij nu zijn. Ons doel is om bijzondere momenten te bezorgen en onze ambitie is om "Jouw favoriete bezorger" te zijn. Dat inspireert ons om hard te blijven werken aan onze strategie en langetermijnwaarde te creëren voor onze aandeelhouders. In dit interview blikt Herna Verhagen terug op 2019 en licht zij haar verwachtingen voor 2020 toe.
Ons waardecreatiemodel laat zien hoe we langetermijnwaarde creëren voor aandeelhouders en overige stakeholders door logistieke en postale diensten te leveren. Ons bedrijfsmodel omvat onze ambitie en gedragsprincipes, onze kernactiviteiten, onze strategie en hoe wij toezicht houden. Dit model staat centraal in onze waardecreatie.
Onze strategie is om dé logistieke en postale dienstverlener in de Benelux te worden. We moeten deze strategie verwezelijken om onze ambitie om jouw favotiete bezorger te zijn te kunnen realiseren. We sturen op verschillende manieren om onze vijf strategische langetermijn doelen te halen. En we hebben het hele jaar een aantal belangrijke strategische keuzes gemaakt.
Wij hebben onze financiële doelstellingen voor 2019 gehaald. De niet-financiële resultaten bleven wat achter, hoewel we in de loop van het jaar wel een ombuiging zien van de trend voor klanten en medewerkers. We hebben langetermijn doelen gesteld om te vergroenen. We blijven focusen op onze prioritieten om de resulaten te verbeteren.